Vše, co ve společnosti SEAT vytváří, čerpá inspiraci z Barcelony a její dynamické městské kultury. Ano, SEAT pochází z katalánské Barcelony, vzrušujícího místa, které posouvá hranice možného. Jeho struktura zpochybňuje tradice a status quo a dává životu svobodu jít vlastní cestou. Svou vlastní cestou jde i Josef Stauner, jehož firma CAR POINT Praha prodává a servisuje automobily SEAT v Praze-Tuchoměřicích.
SEATu se letos u nás i ve světě mimořádně daří – od ledna do července 2018 dodal na globální trhy rekordních 342 700 vozů, což je nejlepší výsledek v jeho historii. Značka přitom rostla o více než 20 % v nejdůležitějších zemích, jako je Německo, Velká Británie, Francie, Itálie, Rakousko, Belgie a Portugalsko. A i do druhé poloviny letošního roku vstoupil v rekordním tempu. Zvýšení prodeje od ledna udržuje značku v čele pořadí nejrychleji rostoucích mainstreamových značek v Evropě. SEAT dosahuje rekordních prodejů díky modelové ofenzivě včetně modelů Ateca a Arona – v současnosti je každý třetí prodaný vůz SUV. A tento podíl se ještě zvýší v nadcházejících měsících v důsledku rozšíření nabídky modelové řady Arona a uvedení největšího člena rodiny, modelu Tarraco na trh.
Dipl. Ing. Josef Stauner je německý podnikatel, který český trh dobře zná a podniká na něm už mnoho let. Kromě řady dalších firem, a v úvodu zmíněné prodejny a servisu automobilů značky SEAT v Praze, prodává ještě vozy VW v Domažlicích a jeho CAR POINT Karlovy Vary je také autorizovaným prodejcem vozů Audi a VW v Karlových Varech. V prostorách pražského showroomu CAR POINT jsme – obklopeni naleštěnými automobily značky SEAT – také připravili náš rozhovor s panem Staunerem.
Na českém trhu patří Ibiza a Leon do první desítky nejprodávanějších aut ve své třídě, atraktivní je i nové SUV Ateca. Takže s prodejnou vozů značky SEAT v Praze to byl asi dobrý obchod?
Určitě, jsme tady velmi spokojeni, zejména zdejší lokalita je mimořádně zajímavá. Začínali jsme tady mezi prvními a v uplynulých letech sem přicházely další firmy, výborně se daří i pražskému letišti. I do budoucna jsem z tohoto úhlu pohledu optimistou. Máme tady vlastní nabíjecí stanici pro elektromobily a umístění v blízkosti dálnice je také velkou předností.
Český zákazník je vybíravý a říká se, že jde hlavně po ceně. V Praze a okolí přitom nejste sám, kdo prodává vozy SEAT. Čím dnes může autorizovaný prodejce konkurovat dalším autosalonům stejné značky?
Pro nás je velkou výhodou tato lokalita – naproti je například GO Parking, což je nejmodernější velkokapacitní hlídané parkoviště pro cestující Letiště Praha. Každý, kdo tady parkuje, vidí naši budovu a námi nabízené vozy a služby. Svým zákazníkům také nabízíme nejvyšší úroveň prodejních a servisních služeb v atraktivním prostředí, které odpovídá nejaktuálnějšímu konceptu značky SEAT. Navíc máme zajímavý model carsharingu i atraktivní operativní leasing. Skvěle tady funguje expresní značkový servis nebo exteriérové a interiérové mytí vozů. Nechceme jen prodávat auta, ale nabízíme kompletní péči o vůz po dobu jeho provozování. A to vše při pro zákazníka zajímavých cenách.
Mluvil jste o výhodách blízkého letiště. Ovlivnila tato skutečnost nějak výstavbu hal?
Samozřejmě, v době výstavby to bylo náročné, protože jsme museli splnit řadu regulačních podmínek, které s provozem letiště souvisí. Absolvovali jsme mnoho schvalovacích řízení – ležíme například přímo v přistávací zóně a střechu budovy s naším logem vidí každý pilot a cestující při přistávacím manévru, požadavky byly také na akustiku objektu apod. Bylo to docela obtížné, na druhé straně máme za okny atraktivní kulisu. Často naši zákaznici v průběhu jednání žasnou, jak blízko letadla létají a jaký máme na ně přes prosklenou fasádu krásný výhled. Takže dnes nám to přináší jen body navíc …
Patříte mezi podnikatele, kteří ví, co chtějí, a kteří si umí také najít cestu k těm, kdo své věci rozumí a rychle pochopí, co vy jako investor potřebujete. Zkusme se teď krátce ohlédnout do doby, kdy jste začal se stavbou objektů pro CAR POINT Praha. S ocelovými halami jste už v té době měl řadu zkušeností, v letech 2000 – 2015 postavila firma LLENTAB pro vaše firmy více jak deset hal pro sklady, výrobu i administrativu. Byl tedy LLENTAB při stavbě prodejní haly a servisního centra v Praze-Tuchoměřicích první volbou?
Určitě. Některé stavební firmy mi nabízely betonovou konstrukci, ale já jsem trval na ocelové a jako dodavatele jsem chtěl LLENTAB. Rychlost, kvalita a flexibilita – to vše mluvilo právě pro LLENTAB. Z doby výstavby si pamatuji překvapení jistého novináře, který tady výstavbu sledoval a v publikovaném článku otevřeně žasl nad rychlostí, kterou se obě naše haly stavěly. Já jsem byl v té době v zahraničí, a když jsem odjížděl, tak tady byla louka. O tři týdny později už stála na místě hotová konstrukce.
I další otázka se týká historie – údajně zadání pro první halu přišlo od vás v roce 1999 v pátek pozdě odpoledne faxem a byla na něm rukou nakreslená hala se zadáním o zpracování projektu a cenovou nabídku. Pan Martin Haertl (současný jednatel společnosti) se s vámi obratem spojil a tak vznikla v roce 2000 první hala v Mrákově-Starém Klíčově. Pamatujete si ještě na to?
To si už nepamatuji zcela přesně, je to skoro 20 let. Každopádně je to velmi pravděpodobné, přesně si pamatuji flexibilitu LLENTABu, která je i po 18 letech naší spolupráce pro LLENTAB charakteristická. Hodně často jsem při stavbě hal komunikoval s technickým ředitelem p. Tomášem Kozákem a on byl vždy připraven najít vhodné řešení. Pokud bych to srovnal s jinými českými firmami z oblasti stavebnictví, tak ty velmi často říkají – to nejde nebo to je problém. To se mi u LLENTABu nikdy nestalo. Jsem s jejich prací velmi spokojený a kdykoliv se mne obchodní partner ptá na okolnosti výstavby haly, doporučuji mu jedině LLENTAB. A ani za to nechci provizi (se smíchem).
Design této haly je mimořádně zdařilý. I v CAR POINTU v Karlových Varech poutá pozornost zešikmený blok na fasádě administrativní a prodejní haly. Znamená to, že vzhled hal je pro vás důležitý?
Ta karlovarská přístavba je dílem německého architekta, se kterým jsem stavěl některé objekty v Německu. Řekl jsem mu, že v Karlových Varech nemám místo na svou kancelář a on vymyslel toto řešení. A LLENTAB to opět uměl zrealizovat. S designem pražské haly jsem spokojený, protože funguje jak při pohledu zvenčí, tak i uvnitř. Zákazníci dobře vidí značku i naši nabídku aut, vnitřní komfort pak oceňují jak návštěvníci haly, tak i naši pracovníci.
Hala je zajímavá nejen svým vzhledem, ale i technickým řešením. Kvůli blízkosti letiště jsme museli v souladu s vydaným stavebním povolením dodržet zvýšenou vzduchovou neprůzvučnost, takže tomu se musel přizpůsobit i výběr materiálů. Rw opláštění střechy je na úrovni 43 dB, u opláštění stěny byl požadavek na vzduchovou neprůzvučnost Rw = 32 dB. Na stěnách jsou použity svisle kladené sendvičové panely RUUKKI se 160 mm vrstvou minerální vlny, Zvýšená je také požární odolnost, mezi administrativní halou a s ní sousedící servisní halou je požární stěna. Pro vestavbu patra jsme tady navrhli a poprvé zrealizovali konstrukci s monolitickou betonovou deskou, vyztuženou kari sítí a spřaženou s ocelovými nosníky. Na betonové desce je pak uložen nosný trapézový plech a keramická dlažba.
Administrativní a prodejní hala
- Rozměry: 29,3 x 28,4 m (šířka x délka)
- Výška: 6,4 m
- Vnější plášť: sendvičové panely RUUKKI s viditelným zámkem
- Vnější barva: antracitová šedá (RAL 7016)
- Vnitřní barva: šedobílá (RAL 9002)
- Vestavba patra: 386 m2
- Požární odolnost opláštění stěn: EW 15 DP1
Servisní haly
- Rozměry: 22,1 x 23,5 m a 29,5 x 28,3 m (šířka x délka)
- Vnitřní světlá výška: 3,6 m
- Vnější plášť: sendvičové panely RUUKKI s viditelným zámkem
- Vnější barva: antracitová šedá (RAL 7016)
- Vnitřní barva: šedobílá (RAL 9002)